R: [aha] MANIFESTO DEL DOPOFUTURISMO

gadda1944 gadda1944 at libero.it
Sun Jan 25 13:35:04 CET 2009

Luigi, a volte basterebbe guardare la tanto bistrattata wikipedia:

>Nevertheless the most incisive critique of the vanguardism against the views of mainstream society was offered by the New York critic Harold Rosenberg in the late 1960s. Trying to strike a balance between the insights of Renato Poggioli and the claims of Clement Greenberg, Rosenberg suggested that from the mid-1960s onward progressive culture ceased to fulfill its former adversarial role. Since then it has been flanked by what he called 'avant-garde ghosts' to the one side, and a changing mass culture on the other, both of which it interacts with to varying degrees. This has seen culture become, in his words, ‘a profession one of whose aspects is >the pretense of overthrowing it.’

[http://en.wikipedia.org/wiki/Avant-Garde]

Nessuno può rimproverarti il fatto di essere digiuno dei fondamentali del dibattito culturale contemporaneo. Certo dà un po' fastidio vederti bacchettare gli interventi degli altri (delle altre) da una condizione di deprivazione culturale di base così evidente.

gadda