With apologies for cross- posting<br><br>N.K.<br>Friday Nov 11th, 2011 Doors 21:00 Concert 22:00                                <br><h3><strong>Antifrost label night</strong></h3>


                        
<div>
                                
  <p><strong>Solo Acts by: Coti: electronics/ Nikos Veliotis: feedback / ILIOS: oscillators, field recordings<br>
&amp;<br>
Trio Mohammad (cello/contra-bass/oscillators) presenting <strong>Spiriti</strong></strong><br>
<span></span></p>

<p><strong><br>
</strong></p>
  <p><strong>Costantino Luca Rolando Kiriakos</strong>, born in Milan, 
Italy in 1966, moved to Greece at the age of 6, where, better known as 
Coti or Coti K., has been involved in various Athens pioneering 
electronic bands since the mid eighties (Ricochet, Dada Data, Raw, 
Spiders’ Web, In Trance 95).  He works as a musician, composer, 
installation artist, record producer and sound engineer, and 
collaborations include: Tuxedomoon, Stereo Nova, Blaine Reininger, The 
Raining Pleasure, Nikos Veliotis, Ilios and others.  He has released 
various solo CDs, written music for film, theatre, dance companies and 
TV. A member of club 2-13, he has played live electronics with many 
musicians including Evan Parker, Phil Durrant, Nikos Veliotis, Rhodri 
Davies, Andrea Neumann, Phill Niblock, Mark Wastell, Matt Davis and 
others.</p>

<p><strong>Nikos Veliotis</strong> is cello player and video artist who 
at last after all these years needs little introduction to the greek 
music-loving public. Whether endlessly bowing, simply plucking, or 
grinding his cello to pieces, he’s guaranteed to add immesurable weight 
the proceedings. He’s been known to perform in the experimental outfits 
of Cranc (Rhodri &amp; Angharad Davies), Looper (Martin Kuechen &amp; 
Ingar Zach), Texturizer (with Coti K), Mohammad (Coti again, and Ilios),
 Vertical (with Anastasis Grivas) but also with the occasional 
songwriter type (David Grubbs, Giannis Aggelakas).</p>



<p>Active since the early 90′s in sound art and image, <strong>ILIOS</strong>
 has been exploring the extremes of sound and image derived phenomena. 
Through constant change in his sound palette touching and surpassing the
 limits of the sound spectrum ILIOS advocates for an anti-career. Some 
of ILIOS recorded output has been regarded by the media as: “The sound 
of death” or “The most enervating record imaginable”. More than 200 live shows, lectures and workshops in 30 countries in: 
Asia, South + North America, Europe, Oceania pushing the space and body 
resistances to a hard test pursuing a state of alert for the human 
senses. Numerous audio releases including: “Kenrimono” based on sounds 
of pachinko parlours, “Vento Elektra” based on electric signals and home
 electricity, the “Symphonies for oscillators and internal combustion 
engines”, based on car vibrations; and many others. Also works for 
contemporary dance companies, theatre, films, animation. Collaborated 
with many sound artists live and in studio. Has been commissioned works 
by: World New Music days (Switzerland), Resonance Fm (UK), Yelp DanceCo 
(Greece), Fabrica (Italy), SineQuaNon (Greece), Grey (Denmark), DogPack 
(Greece), KineKine (Greece) a.o. Curatorial works include: “Electrograph – “Athens Sound Media” a 
festival on sound media in Athens (Curator + Co-director), Greece 2001 
to 2006 ,SDR Muestra de Arte Sonoro de Santander in Santander, Spain 
since 2008 (Curator + Co-director), [Un]Commonsounds project 
(Co-director), sound events for the Athens Biennial (Curator), among 
others. Current parallel music projects include: Mohammad (Coti K / 
ILIOS / Nikos Veliotis), Loudspeaker (Chessex / ILIOS / Karkowski). <br>
</p>
  <p>Since 1997, runs <strong>Antifrost</strong>, a publishing 
platform/label for sound media with more than 50 works published till 
date by renowned artists from all over the globe.</p>

<p><strong>/////////////<br>
</strong></p>
  <p><strong>MOHAMMAD</strong> is the project of Coti K, ILIOS and Nikos 
Veliotis. Having worked separately in the experimental field they 
decided to join forces in order to study and work on the principles of 
inter-modulation using contra-bass (Coti K.), oscillators (ILIOS) and 
cello (Nikos Veliotis).</p>
</div><strong>A review by (ParisTransatlantic):</strong><br><p>
This 280-copy limited edition triple-LP box, the sequel to last year’s 
intriguing Roto Vildblomma, will, I suspect, appear in many reviewers’ 
best-of lists. Mohammad – Nikos Veliotis, Coti K and Ilios – seem to 
have been born to produce ominous sonorities together, and this set 
definitely places them in favorable position to dominate Subsonic Valley
 while keeping a residence in Dark Melody County. There may be three 
discs, each with its own title (respectively, “Malad Van”, “Yap Divòce 
Tectónica” and “Dis Koraci”), but the core of this music is one and only
 one: the purveying of gaping tremor, either self-sufficient or 
strategically placed in a basic configuration not describable as a 
“tune”, but maybe a part of one, perhaps conceived by Black Sabbath, 
played on a mellotron and transposed down an octave. The timbral recipe –
 cello, double bass and oscillators – leaves no doubt on what the ears 
identify and descramble for the brain to retransmit to the body. The 
essential traits are right there: a powerful kind of subliminal throb – 
 the sort of oscillation that sets loose objects in rattle-and-buzz mode
 at less than whispered volume – is persistently in motion, almost never
 absent. Its clutch is occlusive and convincing, the habitual sturdy 
pulsation materializing in a few seconds. Still, it’s not just 
low-frequency galore. The lyrical material (no better way to call it) 
revolves around extensive tones intertwined in mournful counterpoint and
 a quasi-systematic use of glissando, a phenomenon which some scientist 
should study to understand its emphatic repercussions on human 
consciousness. Similarly,  the extraordinary morphing hum that 
characterizes “Ülvi Borzadás” at the onset of the second album would be 
valuable for therapeutic purposes. On the other hand, “Moniman”, the 
awesome “Tectonica” and “Grad” sound like East-European folk melodies 
slowed down to tortoise pace, unembroidered funeral marches for the 
ottava alta. Not to mention a handful of infinitesimal details 
(including even a barking dog) that underpin the gloomy moods and the 
sense of physical desolation. Act fast and secure a copy of what is 
destined to become a cult item.–MR</p>
<p>websites:<br>
<a href="http://www.mohammad.gr/" target="_blank">www.mohammad.gr</a><br>
<a href="http://www.nikosveliotis.com/" target="_blank">www.nikosveliotis.com </a><br>
<a href="http://www.siteilios.gr/" target="_blank">www.siteilios.gr </a><br>
<a href="http://www.cotik.com/" target="_blank">www.cotik.com <br>
</a></p>
<p><br>
</p>
<p><b>N.K</b></p>
<p>Elsenstr. 52/<br>

                2.Hinterhaus Etage 2 <br>

                12059 Berlin Neukölln <br>

                0049(0)17620626386</p>
<p><a href="http://www.nkprojekt.de/" target="_blank">www.nkprojekt.de</a></p>